tisdag 22 juli 2014

nyordning, semesterträda & strukturlängtan


Sommarblommorna på balkongen hamnar en efter en i komposten . . . men tomt blir det icke! Min gula-ärt-odling genererade en hel del ärtor, men inte i den mängd att det gick att få till en ärtsoppa! Nästa år ska jag egenhändigt odla upp många, många fler och rata handelsträdgårdarna. Från frö till planta, rätt och slätt! I takt med utglesningen av växter intar olika fåglar och djur min balkong. Konstgjorda fåglar i naturlig storlek finns att köpa i specialbutiker för jakt & fiske. Tyvärr. Det är intentionen som räknas, eller hur? Tål värme, väta, sol, regn och kyla. Hela spektrumet i vårt nordiska klimat. Nu har en kanadagås invaderat min balkong och det känns fin-fint. Hela Sverige ligger fortfarande i semesterträda och jag börjar så smått längta efter strukturer och mönster . . . 

Jubileum idag! Det här är det 365:e inlägget! Rackarns vad jag skrivit . . . Värt att fira!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar