måndag 31 augusti 2015

ULLAS - Ulla Scheuer textiltryck


 Väggbonad med textiltryck av ULLAS

En väggbonad med textiltryck på linnetyg av ULLAS - Ulla Scheuer, föreställande sysslor från det svenska bondesamhället. Vad säga om det, förutom att det är tur att tiden har sin gång och att saker och ting förändras till det bättre! Ur genusperspektiv mindre bra och så långt från gerillaslöjd man kan komma, om jag säger så! En viss igenkänning finns dock med den övre bilden :-) eftersom jag själv är handvävare! Vepan är fin i färgerna och välbehållen. Kul att hitta något utöver jultextil av ULLAS, för det händer inte ofta. Nu blev jag plötsligt sugen att sätta mig på pallen! Det är en stor stimuli att se något jag formgivit, varpat, solvat och skedat, växa fram i vävstolen och bli precis som jag tänkt mig! Textil magi när det hamnar på tygbommen! 

Mer om ULLAS finns i högermarginalen och om hennes textila skapande finns här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar