fredag 26 augusti 2016

blå himmel, blått hav & blommig blå bricka a la 70-tal

Plåtbricka från Wasabröd AB, Filipstad.

Kan det bli så mycket bättre? Blå himmel, återigen sol och en blommig plåtbricka från 1970-talet att bära de bästa stunderna på! Fika-stunden. Brickan fyndades på loppis för en mindre summa pengar och är märkt Wasabröd AB Filipstad och i väldigt gott skick. Att den är blommig gör mig ännu gladare! Härom sisten tittade jag igenom mitt skramlande brick-bestånd och nu är jag ägare till 4 stycken med olika psykedeliska blommönster och färger. Flertalet av brittisk härkomst. Mina havsbad i sommar blev uteslutande tådopp. Till anklarna, sedan tvärstopp. Nöjer mig med att se hela blåmesfamiljen bada i fågelbadet istället! Njut av en skön sensommar och helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar