måndag 5 december 2016

blå nissar runt May´s bord - May Bühler retrotextil



Mamma till alla tomtar på den lilla rektangulära linneduken, 24 x 52, är May Bühler. En hemtrevlig och fint mönsterformgiven textil tycker jag. Harmonisk i färg och helhet. 5 blir betyget av mig! Nu har vi kommit halvvägs i jultextilrallyt och mycket återstår än. Dagarna går fort när det är mycket att stå i och december är en favoritmånad i mitt tycke. Jag njuter av tända ljus, granrisgirlanger och galna upptåg. Det behövs helt enkelt lite feststämning och glam den sista månaden på året. Det piggar åtminstone upp mig i. Jag är ingen förespråkare av konsumtion men är man nödd och tvungen kan mycket inhandlas second hand. Oj, vad mycket fint det går att hitta för små pengar. Eller varför inte tillverka eget. Jag använder samma saker om och om igen vid juletid - det är det som skapar mina traditioner. Ett kärt återseende skulle jag kunna säga! Och jag hoppas på ytterligare ett kärt återseende på onsdag! Här på bloggen så klart! 

Mer om och av May Bühler hittas i högermarginalen under "Välj bland" eller ta genvägen till en som jag gillar här! Signatur M Bühler eller Bühler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar