onsdag 22 mars 2017

PÅSK på bloggen!

Ur tidningen Scandinavian RETRO nr 1/17.

Vem säger nej till en ännu gladare påsk, inte jag, och nu är rekognoseringen och samlandet klappat och klart för ett PÅSK-rendez-vous här på bloggen! I lådor och skåp gör de ingen nytta, dags att se dagens ljus! Ett perfekt tillfälle att visa upp den textilskatt vi har från 1950-talet och framåt. Jag vill också slå ett slag för de, allt som oftast, kvinnliga formgivare som ritat fantastiska mönster i en annars så anonym tillvaro. Inför jul körde jag ett julduksrally och framöver blir det andra bullar - ett PÅSK-rendez-vous av retrodukar, bonader och annan påskig textil. Antalet är mindre omfattande än jultextilierna, men kommer trots det, ge alla en påsk-boost som heter duga! På mitt Instagram - @textilkraft körs också ett gul-grönt påsktema. Väl mött framöver bland tuppar, ägg och hedniska käringar med kvast!

Idag sticker Inger Å ut med en vårlöpare på mitt Instagram! Sälg och narcisser - finns det något härligare efter en lång, grå och mörk vinter? Svårslaget. Mer om och av Inger Å finns i högermarginalen under "Välj bland" eller se löparen här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar