måndag 24 juli 2017

lek med mönsterrapporter & smygfotografering likt värsta paparazzi!

  
Lek med mönsterrapporter är kul! Klippa & klistra är kul! Att sätta ihop mönster på olika sätt och se vilket uttryck det får. Det har jag roat mig med här och som synes förändras det väldigt mycket. På loppisrundan hittade jag ett förkläde i bomullstyg med det här fantastiska textiltrycket. Helt oemotståndligt, men som sagt blått, och en färg jag inte gärna omger eller klär mig i. Det lämnades kvar till en annan lycklig fyndletare. Fotograferade gjorde jag dock lite sådär i smyg. En mönster-bank är alltid bra att ha som inspiration och ett välhängt galleri vill jag också ha. Att bläddra bland bilder kan ge oförutsägbar input och ta mig iväg på textila resor där jag aldrig har varit! En dag utan kamera i hand existerar nästan inte - jag dokumenterar oavbrutet mönsterbilder, och naturen själv bjuder oftast på de absolut bästa! Men det här går inte av för hackor och jag tänker på en emaljerad panna i mönstret Domino formgiven av Esteri Tomula och Arne Erkers för Finel, Arabia, i grannlandet med de tusen sjöarna - Finland. Vad sägs? Linsskyddet är av och paparazzi-Karin drar vidare mot nya bildobjekt i mönstervärlden! Vad fångar mitt intresse härnäst? Saxarfjärdens blå, blå vatten eller Limfjorden i Kroatien kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar