fredag 14 juli 2017

paradhandduk för skärgårdens handdukar! RETROTEXTIL



Jag går mot öst, jag går mot väst . . . Fortfarande sommar enligt almanackan och det är skönt med grönt mellan tårna. Riktigt än är det inte dags att ta ut kompassriktningen mot skärgård, brygghäng, varma klippor, bad, loppisar och en mer "naturlig" tillvaro. Men tro mig, tro mig, det är i skärgården den här passar som allra bäst! Paradhandduken . . . på väg mot bättre tider! En fiffig uppfinning av fiffiga kvinnor! Historien om paradhandduken och hur ett av ULLAS "gömslen" ser ut, finns här för intresserade. Vilken produktutveckling! Att veta anledning till och uppkomsten av en produkt är alltid kul. Det ger en bra beskrivning av människor i vardagen, seder och bruk, rådande genusperspektiv och den tidens strömningar. Strömmingar 🐟🐟🐟 var jag på vippen att skriva . . . Min tilltro till svensk värme och sol vacklar något, men jag hoppas innerligt, verkligen innerligt, att jag ska slippa plocka fram passet och borda planet! Svensk sommar är oslagbar . . . men var är Du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar