fredag 18 augusti 2017

svampsäsong & guldklimpar på duk från 50-talet - retrotextil




Varken maj, juni eller juli var någon hit ur värmesynpunkt. Trots det tycker jag att vädret i sin helhet var OK i juli. Man får vara glad över att det inte regnade i alla fall. Men det straffar sig väl nu . . . när svampsäsongen är till att starta. Inget hitintills i markerna, inte ens döskallemärkta! Soprent. Trist, för jag älskar de där dagarna i djup skog, sus i säven, mossbeklädda stenar och inte en enda människa inom synhåll. Ett nedärvt behov av att samla blir tillfredsställt. Lite skraj är jag ibland att gå vilse men förlitar mig på GPS:n, som någon att hålla i handen. På svamptemat visar jag en bomullsduk, 84*88 med textiltryck i 50-talets milda pasteller. Ett loppisfynd såklart som pryder det lilla köksbordet på ön. En rofylld stund med småprat och rensning, doft av förvällda kantareller . . . det är livet på en pinne de´! Livskvalité som jag inte vill vara utan . . . Lyllo er som vaskar gult guld ur mossan i helgen!

Ledsen över dröjsmålet med inlägget, men tekniken har legat nere . . . ja, ni vet hur det kan vara . . . frustrerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar