torsdag 22 februari 2018

fritt spelrum, full tank & blommig vintage för sömnig knopp - 70-tal

Sov gott på örngott från 70-talet!

Tvättpåverkade blommor från 70-talet ger vårkänsla! Sisådärja, nu börjar det äntligen bli ordning och reda i kalendern! Februari går mot sitt slut och då tycker åtminstone jag att det känns toppen med mycket energigivande grönt och gärna blommigt. Jag är trött på den omslutande gråskalan och önskar mig sol, takdropp, musöron och snödroppar. Framöver blir det grönska och mycket med växtér i här på bloggen. Den 25 mars infaller sommartiden igen och den ska pågå ända till 28 oktober säger de! Låter lite för bra för en svensk sommar, men underbart är kort. Lite riktlinjer för hur sommaren ska tas tillvara på bästa sätt har redan tagit form, men inget är skrivet i sten och det lär väl bli som det brukar bli . . . kringelikrokar och slalom mellan portarna. I vilket fall som helst passar sommartid min inre klocka bättre och jag slipper ensam sitta då endast tomten är vaken eller bli bästis med tuppen. Men jag gillar verkligen tidiga mornar. Full fokus och sedan full rulle! De timmarna är en fristad, en plats som ger utrymme för tankar och inte minst för inspiration. I lugnet samlar jag kraft, och det är där, oftast just där, allt tar sin början.  Fritt spelrum. Full tank, tack!

En kylig dag i början av juni 2017 kåserade jag kring det orange/gula örngottet med samma textilmönster. Må förra sommarens mönster inte upprepa sig i år. Det undanbedes med bestämdhet . . . och det kan du läsa här ögonabums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar