tisdag 18 februari 2014

vårfnatt i buskarna!

 
Idag såg mitt fågelskådar-öga både ett gäng domherrar och den annars så skygga och ovanliga finken, stenknäck. Domherrarna sitter likt kvarlämnade röda höstäpplen, i träden. Nattetid ockuperar hägrarna grantopparna för sin skönhetssömn. Helt otroligt att ha, stort och smått i fågelväg, i trädtopparna utanför vardagsrumsfönstret! Min alldeles egna Wildlife Garden. Mitt intresse för fåglar skyller jag helt och hållet på mannen . . förut var fåglar, just bara fåglar för mig. Numera tittar jag på dem ur ett helt annat perspektiv, oftast ur soffan! Kul att lära sig något nytt! Det soliga vädret de två senaste dagarna har verkligen satt fart på vårkänslorna. Jag inreder balkongen för fullt, dock i huvudet än så länge. Härliga, varma, soliga barfotadagar då jag kan slå mig ner med frukostbrickan i en solstol om morgonen. När ute också blir inne. Måste väl ändå finnas fler homo sapiens som drabbats av vårfnatt . . .
 
Här kan man lyssna på Stenknäck ~ kungen i finkfamiljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar