tisdag 25 februari 2014

vårtecken, vårkänslor & vårlik sjö

 
Den här hoppingivande lilla tuvan med snödroppar hittade jag i den skuggiga skogsslänten utanför huset i söndags. Ett säkert kort! Jag har den senaste tiden känt av vårruset. Katten & jag har vaknat nästan omänskligt tidigt och haft extra långa morgonmöten. Bara hon och jag. Soffmys.
 
 
Rundan, med stort fokus på rörelse i solskenet, gick Råstasjön runt till fots. Och jag var inte ensam. Mången våryr medmänniska ville liksom jag, insupa vårens upptakt. Nästan trängsel, med barnvagnar och löpare på de leriga gångvägarna. Glad i hågen och fri i sinnet vandrade jag hemåt och lagade middag med italienska förtecken, medan mannen satt och vrålade över ishockeyfinalen på tv. Så var det med den friden . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar