onsdag 11 november 2015

måhär & G som i garn

Mohairsjal X 2

Sommarvistet på ön är igenbommat, bilen har fått vintersulor, sommarjackorna är upphängda på vinden. Temperaturen faller stadigt och det är bara en tidsfråga innan minusgrader är ett faktum. Återstår då att sätta sig ner med måhär-garnet i knät och börja sticka på en fluffig sjal eller två i väntan på . . . ja, just det, första advent och jul. Jag har inte riktigt hängt med tidens framfart. Blir lika förvånad varje gång jag ser julpynt och adventsljusstakar i butikerna. Var tog hösten vägen, eller kan det vara så att minnena av sommaren är få. Allt bara flöt ihop . . . i en blöt sörja. Kom glädjande nyss på att jag måste beställa min interaktiva, elektroniska adventskalender från Jacquie Lawson. Klimatsmart också den, så klart. En av höjdpunkterna varje mörk decembermorgon fram till jul, för i runda slängar 3 guldpengar. Ååååhhhhh, så kul! Nu ni, nu är jag verkligen på G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar