tisdag 29 maj 2018

textiltryck med sommardoft & uterummet taget i besittning!


Blommande syren lockar fram minnen från skolavslutningar. Välklädd stod jag framför fröken, neg och tog emot betyget samtidigt som jag överräckte en bukett slokande syrener och tackade för skolåret som gått. I samma stund startade en solig och varm blomstertid som var oändlig, tyckte jag. Bomullstyget med textiltryck med stora, stora mönsterrapporter får mig att riktigt känna doften av syren. På väg ner till utedasset på ön passerar jag ett gäng syrenbuskar av vindpinat format i olika kulörer, och varje gång slår den oemotståndliga doften emot mig. Det får mig att må så bra, så bra! I gamla trädgårdar kan man också finna en hederlig syrenberså. En blomster-koja där det måste vara ljuvligt att sitta med kaffet, blaskan och egna funderingar! Startskottet har gått! Alla utemöblerna, både på balkong och på kargt ö-land är på plats. Dags att slå sig ner och hälsa på grävlingar, rådjur, havsörn och varför inte heja på sina grannar från balkongen! Äntligen! Jag står med öppna armar . . . sommaren kan börja! Jippie yay!

Vem som formgivit mönstertrycket med fem meter väldoftande syren vet jag tyvärr inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar