torsdag 3 oktober 2019

mot söder, Afrika och Liljeholmstrycket!


Grrrrrr! Vilket härligt textiltryck! Klatschigt, färgrikt och fantasifullt. Att det är ett motiv från en helt annan kontinent än där jag befinner mig just nu är inte att ta miste på. Textilmönstret är från Liljeholmstrycket och heter inte helt otippat "Afrika". Liljans dagverksamhet med både verkstad och butik, bedrivs i en närförort till Stockholm av Hägersten Liljeholmens Stadsdelsförvaltning. Butiken säljer konsthantverksprodukter tillverkade av personer på dagcentret. Under hösten har jag lovat mig själv att besöka deras butik i Gröndal, Gröna Liljans Butik, som fortfarande finns kvar. Tack och lov. Jag kan inte annat än applådera deras kreativitet! Nu överger jag AIK-land och beger mig söderut alltså!

Re-opening av butiken 9 september 2019 efter en vattenskada!

Gröna Liljans Butik
Gröndalsvägen 27
117 66 Stockholm
08-508 224 10

10 - 15  mån, ons, fre
10 - 13.30   tis
10-18  tors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar