fredag 11 januari 2013

spiro, spiro, inspiro

 
Börjar få tankar och funderingar kring odlande ~ det tyder på att våren är på gång . . . nää . . . nu snöar det igen . . . jag vägrar . . . försvinner åter in i min lilla drömvärld bland krukor, frökataloger, perenner och förkultivering . . .

 
Hemma på ”min” gata blir det odling i snygga krukor men på ön har jag pallkragar . . . rådjur, grävling och sniglar. Väljer avsiktligt växter som tål rätt mycket torka och som är mindre uppskattade av rådjur . . . sniglarna äter som ni vet ~ ALLT. Prova järnfosfat . . . själv tycker jag en grilltång fungerar utmärkt på snigelrundan morgon & kväll . . . Grävlingen tokgillar komposten . . . Rosorna är ett sorgebarn . . .   schmaschkigottis för rådjuren . . . men bor man i skogen  får man stå sitt kast . . . det är vi som är gäster i deras skog . . . värt att hålla i minnet när varenda rosenknopp är borta . . .
 
Klicka på bilden för att se listan över antirådjursväxter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar