onsdag 24 april 2013

vilda västern i västerort . . .

 
ännu en gång har förnuftet segrat . . . glad så in i bängen är jag efter att ha läst i tidningen Mitt i Solna att Länsstyrelsen sagt nej till att upphäva strandskyddet runt Råstasjön till förmån för bebyggelse . . . och så hör jag i skrivande stund ABC-nyheterna och vad är då på tapeten . . . jo, den usla barnomsorgen i Solna . . . en rikskändis numera av det mindre klädsamma slaget . . . skämmigt . . . vilda västern  i västerort . . . bara ett posse saknas . . . vem vill leva & bo här . . . förutom företagarna . . . klimatet är i alla fall bra och vänliga är de också . . . nu går jag på rövarstråt . . . jag bor ju ännu kvar . . .
 
Underskrifter till namninsamlingen "Rädda Råstasjön" tas gärna emot här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar