måndag 17 juni 2013

bellis perennis . . . skön till tusen

 
och så här ser dagens skönhet ut . . . Storvreta Sally . . . ja . . . hon är från Storvreta och lirar faktiskt innebandy hela nätterna . . . det ljuvligaste på fyra ben . . . ååh, vad jag fick leta efter en rödhårig honkatt . . . men skam den som ger sig . . . för inte kan jag bryta en nästan 30 år gammal vana med rödhåriga katter . . . lustigt nog . . . gjorde jag motvilligt en pricktest i våras för att kolla eventuell allergi . . . jag skulle sitta i 15 minuter med 10 ämnen på underarmen som var numrerade . . . gråbo, björk, kvalster, häst . . . och på nr 5 började det efter en stund slå upp en liten kliande bulle . . . var inte det katt, tänkte jag . . . ingen som helst reaktion på något annat . . . men just KATT . . . . trots det har jag inga symptom . . . det kan vara så . . . sade läkaren . . . och jag lever vidare med mina älskade djur . . .
 
 
och om jag får bestämma . . . får nästa katt namnet Bellis . . . skön till tusen . . . frälst som jag är . . . av dessa magiska djur . . . förr användes växten i trolldrycker . . . är inte det också magi, sade trollpackan . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar