torsdag 8 augusti 2013

sicken kille!

 
läderlappen i bokhyllan, mannen som vill bekämpa ondska . . . kunde jag inte motstå . . . han kör icke-döda-principen . . . och den här figuren väckte massa minnen till liv . . . Jag hade fribiljett till förhandsvisningen av Batman 1989 på Rigoletto med Michael Keaton i huvudrollen . . . en hiskelig massa år sedan . . . om jag minns rätt, vill säga! Fick en pin med Batman-symbolen som jag inte längre hittar . . .
 
 
Ett enormt PR-pådrag gjordes för filmen av Warner Bros . . . och filmen lämnade ett bestående intryck hos mig. Inte minst Jack Nicholson i rollen som Joker(n) . . . i leken! Men Batman himself, är mästare i 127 olika kampsporter, superstark och miljardär! Sicken kille!
 
Om Batman: En seriehjälte skapad 1939 av Bob Cane. I Sverige tidigare känd under namnet Läderlappen. En människa maskerad som fladdermus, utan superkrafter, som efter att ha sett sina föräldrar bli mördade, bekämpar brottsligheten i Gotham City. Under sitt lyxiga palats, Wayne Manor, finns en grotta, Batcave,  högkvarteret för sin brottsbekämpning. Har senare även en medhjälpare vid namn Robin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar