onsdag 8 januari 2014

folkhemslägenheten - hemma & Nordiska museet

 
Välkomna till Folkhemslägenheten från sent 40-tal, Djurgårdsvägen 6-16, på Nordiska museet! Jag kliver förväntansfull över tröskeln till den byggnaden för att slå tre flugor i en smäll. I museets vackra rum från 1907 pågår inte mindre än 3 utställningar som är av textil / inredningskaraktär. En orgie för oss textil- och inredningsintresserade. Utställningen Ränder, Rytm, Riktning, Vardagsrummet och som grädde på moset, ett besök i senfunkis-lägenheten. Kan det bli så mycket bättre efter helgernas soffliggardagar, glitter och stjärnglans? Jag har svårt att se en bättre start på 2014! Bor själv i en lägenhet från just den här tiden, vilket gör det extra intressant, där originalinredningen i mångt och mycket finns kvar eller har återställts. Mitt eget folkhem . . . Nu ska jag ta ut riktningen mot Nordiska museet, känna rytmen i tunnelbanan och korsa gatans vita ränder . . .
 
Som medlem i IKEA Family går Ni "2 för 1". Nordiska museet är öppet dagligen 10 - 17.
 
Här kan Du se och läsa inlägget om mitt tidstypiska folkhem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar