onsdag 10 december 2014

jul, jul, julmarknad i Hollywood!

SF - Filmstaden Råsunda

Nästgårds är det julmarknad på söndag den 14 december, klockan 12-16. Närmare bestämt på Filmstadens kultur- och filmhistoriska mark i anrika Råsunda, Solna. Jag stegar dit på barmark med sisådär en 42 steg! En trevlig marknad i en trevlig miljö med massa gottis att äta också! Ett bra loppisinslag brukar dessutom också finnas där. Juldekorationer i alla tänkbara former går superbra att fynda på sekondhand-marknaden. Undantaget är kanske belysning, men det behöver heller inte vara helt fel. Elprylar överlag, som sällan eller aldrig går att kolla "härochnu" är jag lite försiktig med. Godkända, hela och still going är A och O. I övrigt är de allra flesta juldekorationer jag har, loppisfyndade eller från min barndoms jular. Alla har ju sina traditioner och så ser min ut! Det är just det som är själva grejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar