torsdag 1 januari 2015

denna dag inte ett liv & flopp eller fiasko

Sist men gottigast! En smaskig efterrätt - hallonmousse med knäckigt flarn

Denna dag inte ett liv . . . sade farbror Melker, och jag håller med i skrivande stund. Sverige ligger i viloläge, jag inkluderad! Gårdagens festligheter och dagens väder förlåter det! Ett grått-grått-grått 2015 med plusgrader mötte mig på årets första dag. Fyrverkerier mot en klar nattsvart himmel . . . näää, en total flopp. Estocolmo låg inbäddad i någon slags tjocka och inte ens en ynka kinapuff syntes. Fiasko för pyro-fantasterna och de som gillar att bränna pengar. Middagen blev som jag hoppats - kanon. Nattsudd inpå småtimmarna vilket jag inte är van vid. Tvättstugan var inbokad på första morgontiden, ack ja, den frös inne. Man är ju inte mer än människa! Nu ska jag reseta mig och sparka igång det nyss påbörjade året! God förmiddag 2015!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar