måndag 25 maj 2015

på gång just nu!

Ra-Barbro!



Försommarfägring . . . och första kliande myggbettet! Efter en vecka bland färgpytsar och täckpapp for jag som skjuten ur en kanon till friden och ön. Behövde rensa huvudet och få ny input. Vädret var fantastiskt. Lite kyligt och blåsigt, men dock sol från en klarblå himmel som åtminstone inte jag hunnit bli bortskämd med. Det växer och frodas som aldrig förr. Likt en jättelik snöboll blommar Rhododendron. Första skörden av rabarber blev en sagolikt läcker smulpaj. De årligt återkommande hyresgästerna - stare och blåmes - bebor än en gång sina favoritholkar och väntar tillökning. Givetvis blev det ö-loppis X 2 och min samling av gamla zinkhinkar ökade dramatiskt i antal + lite annat också! När mannen i mitt liv undrade vad jag skulle med fler till . . . undvek jag retoriskt frågan. Kan man ha för många, eller? Fantastiskt material och välanvända av tiden. Vrålsnygga och självklart bra att bara ha! Plast är blaha, blaha, så det så. Inget rådjur, räv eller grävling i sikte, men en spansk otrevlig liten varelse har redan hälsat på. Gilla läget . . . det gör jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar