tisdag 26 mars 2013

ägget är löst . . .


det börjar dra ihop sig mot påsk . . . många har väl redan packat väskorna och åkt till nära & kära . . . jag önskar alla en riktigt, riktigt glad och förnöjsam påsk!
 
Vi brukar åka ut till vår lilla koja och öppna dörren för sommaren vid den här tiden . . . men det får vänta ett tag på grund av rådande väder. Snön ligger fortfarande djup och jag vet att . . . vi  en gång trotsade vädret och när vi på kvällen kröp ner för att sova . . . var håret blött efter 5 minuter på kudden . . . fuktigt och rått . . . då stannar jag hellre på min gata i stan . . . ett stenkast från Blåkulla . . . inte ett dugg sämre alltså!

 
Lite påskigt är det trots allt här hemma . . . ris och ägg . . . gullefjun är inte att tänka på . . . Sally-katten ni vet . . . Vid allergi är olikfärgade ljus i en kandelaber ett snyggt alternativ . . . eller som här . . . både och . . . och häxa är inget jag känner mig obekväm över att vara . . . eller kärring heller för den delen . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar