måndag 25 mars 2013

simma till Fjäderholmarna?

 
på agendan står idag tillklippning, inventering, prismärkning och så nedpackning . . . en liten stund i soffan med Sally på magen hinns nog med . . . mjukisdjuren för barn i velour ~ Harry Haj, Ville Val & Lelle Delfin ~ tar simborgarmärket till Fjäderholmarna . . . inte mellan isflaken får jag hoppas . . .

 
Själv glömmer jag ALDRIG hur brorsan, jag och några fler skamfulla icke simkunniga blev bussade till Solna Simhall under ett antal gymnastiklektioner . . . skolan gjorde något slags uppsamlingsheat . . . i vilken årskurs har jag effektivt förträngt . . . för att lära oss simma . . . och där låg vi på det blöta iskalla klinkergolvet och torrsimmade . . . för att långt senare hamna i bassängen . . . enastående pedagogik . . . en förnedring X 2 som jag sent ska glömma . . . de bastanta badtanterna i vita rockar som övervakade tvättningen med hökögon . . . kylan . . . huttrande och blå om läpparna lärde jag mig i alla fall att simma . . . simhallen står kvar och brukas fortfarande . . . och underligt nog gillar jag vatten !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar