tisdag 19 mars 2013

symaskinsverkstaden i Sundbyberg

 
ja, hit begav jag mig i morse . . . ett stenkast hemifrån . . . pulsade iväg i det ymniga snöfallet . . . lampan i symaskinen hade lyst färdigt för den här gången . . . lika bra att köpa två och ha på lager . . . En timmes ihärdigt arbete med att försöka få loss lampan ur maskinen . . . bajonettfattning på den lilla och . . . näst intill osynliga eländet . . . inte fick jag loss den trots specialverktyget . . . till slut hade jag maskinen i knät . . . upp och ner . . . fyra händer hade varit bra att ha . . . och då äntligen . . . lyckan var stor . . . ja, ni vet kanske hur det kan vara . . . Inte för att det är mycket till lyse . . . men alltid lyser det upp något! Verkstaden är super-super bra. Stora som små reparationer, jag vet, men kanske är de en smula tidsoptimister . . . förmodligen beroende på arbetsbelastningen och bristen på verkstäder i Stockholmstrakten. Jag är überglad över att de finns . . . bara att pipa upp dit ifall man saknar tråd eller vad det nu kan vara . . . fullt ös igen med andra ord!

2 kommentarer:

  1. Mojänger och pryttlar... tur du fick ordning på det! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är allt frid och full rulle! Vi ses snart!

      Radera