måndag 4 november 2013

slottsträdgården ulriksdal höstmarknad ljusfest

 
Under Allhelgonahelgen har det varit stort pådrag runt Brunnsviken och inte minst runt Ulriksdals Slott. Ljusfest och höstmarknad. Massor med gott att stoppa i munnen, hantverk och loppis. Urbans tomatpesto, oj, oj, oj, gick inte att gå hem utan. En stor burk står nu i vårt skafferi! Tur att han har sitt kulinariska tillhåll här i närheten så jag kan fylla på. Slottet, kapellet och drottning Kristinas makalösa kröningsvagn fanns  också att se. När man ändå är i krokarna passar åtminstone jag på att besöka Slottsträdgården Ulriksdal. Där greppar "villhafördetärsåjädransfint" tag i mig, och jag måste, måste sansa mig. Utrymmesbrist och kattägare som jag är!
 
 
Men jag måste tillbaka dit när det börjar lacka mot jul och 1:a advent . . . kanske blir det just den här kvällen . . . lutar åt det . . . Liksom förra året frös Ljusfesten inne för min del. Svårt att få fyr i ösregnet . . . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar