tisdag 17 december 2013

upp som en sol & vind under vingarna!



Hotel, echo, lima, india, kilo, oscar, papa, tango, echo, romeo, foxtrot, alfa, romeo, delta = HELIKOPTERFÄRD! The eagle has landed . . . on Bromma Airport . . . idag!

 
I morse fick jag ett blått kuvert av min älskling. . . med en helikopter tryckt på papper. Va´då? När då? NU. Bromma Flygplats. Eastair och Roger. En kolsvart Clipper II. Klockan 11.00 bar det iväg uppåt och ut över Stockholm och den närmaste skärgården. Fjäderholmarna, en sväng över Gamla Stan, Söders höjder, Kungsholmen och sedan hemåt högt över min vackra hemstad. 180 knyck under rotorbladen på som högst 450 meters höjd. En luftfärd som länge legat på min tio-i-topp-lista. CHECK. Wow . . . vilken häftig grej!

 
Nu kommer det ta ett par dagar innan jag på riktigt har landat! Hade jag cert skulle jag nog bo i den där maskinen . . . har säkert varit fågel i mitt förra liv . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar