fredag 9 januari 2015

åt fanders eller geschwint?

Husqvarna Huskylock 910

Äntligen fredag säger jag med bestämdhet. Många med mig har säkert blivit lite vana med lata dagar under långledigheten. Bra att veckan mjukstartade med ett fåtal arbetsdagar. Tycker jag mest suttit böjd över en tok-krånglande overlock och glott på maskindelarna med en ficklampa. Riktigt lika geschwint går det inte för mig som i klippet på YouTube! Nu då, tänker jag, när jag trätt om maskinen för femtioelfte gången och läst instruktionerna för jag vet inte vilken gång i ordningen, men näää . . . det var då själva f . . . Haranger med svordomar följer. Arbetsmotivationen är som bortblåst, om jag säger så! Mina herrar har också flugit sin kos. Väderleken har slagit om till varmare väder med barmark och tillgången på käk är god. Bäst att dra till skogs, tänkte de väl. Jag själv har lust att dra något gammalt över mig i nuläget . . . men först ytterligare några försök innan jag kapitulerar och gör helg! Må väl, medborgare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar