måndag 12 januari 2015

doften av viol & balkonglådelängtan ...


Textil vara kommer här! Den här gardinlängden med turkos/blått textiltryck på linnetyg hittade jag alldeles nyligen på en loppis-hylla på en vanligtvis rätt så rörig textilavdelning. Blått är inte min favoritfärg, men den är den mest älskade färgen av alla på vårt lilla klot i universum. Himmelskt blå kanske. Jag föll naturligtvis för mönsterformgivningen.


Efter att ha studerat det noggrant tycker jag det ser ut som stiliserade violer, men min fantasi kanske redan skenar iväg mot vårens balkonglådor, vad vet jag? En tanke går också till Maria H . . .  Tyget är osignerat, så, så värst mycket vet jag inte om stycket! Fint är det och vad jag ska göra av det, vete gudarna. Som väggtextil skulle det passa perfekt, dock inte hemma hos mig. Här är det skandinaviskt blont som huserar! Färg är nästan bannlyst . . . bara i små portioner. Hufvudstadens gator, torg och gränder ligger översnöade, iklädda vintrigaste vitt. Sagolikt. Varför inte - det är ju januari och än så länge har det varit snöfattigt! Och jag känner nästan den underbara doften av viol . . . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar