torsdag 31 december 2015

bättre tider & goda nya bra-ig-heter 2016!


Vilket år 2015 har varit! Bra i det stora hela måste jag säga, och det känns verkligen gott att forma det ordet i munnen. Flera steg framåt och givetvis också något bakåt. Men det är just rewind som får mig att vilja prova forward igen, och igen, och igen. Imorgon en ny dag och ett nytt år, och en tid i tvättstugan kom jag just på . . . En omålad tavelduk i vissa avseenden, och tur är väl det. Det vore trist att "sitta inne" med all den vetskapen i förväg. Egentligen tycker jag att varje dag är av kalibern "ny", för jag eftersträvar innovation och utveckling oavsett dag. Bra-ig-heter, som jag kallar det! Att ha viljan, förhoppningar och mål, och att våga anta utmaningar. Jag hoppas på idel bra-ig-heter, dels för min egen del men också för Er alla andra. Kanske katt igen, eller en glad repris av koltrastbosättningen i enebusken, på en solig sommar med mycket brygg- och balkonghäng, sprudlande idéer och knäppa projekt, att det märkliga vädret har naturliga orsaker, att fred råder på jorden och på mycket mer samförstånd i stort som litet. Under 2015 skådade jag fler havsörnar än någonsin och hägrarna kivas fortfarande om sovplatserna i storgranen utanför vardagsrumsfönstret! Och oh my darling, om några månader kommer my sweet little starling! Och det, mina damer och herrar, det är storslagna bra-ig-heter som får avsluta bloggen för i år! I kvällningen ska tjusig middag i tjusigt sällskap avnjutas, tjohooooo! Ha en synnerligen kul kväll, gott folk!

Idag av alla dagar passar Ulf Lundells låt "Bättre tider" bättre än bra! Texten är allt igenom lysande . . . och året är givetvis 1982.

Vi går mot öst
Vi går mot väst
Vi går mot ljus, vi går mot liv
Vi går mot fest

Vi går mot bättre tider
Tro mig, tro mig
För det har tiderna själva bestämt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar