onsdag 10 februari 2016

pank, fågelfri & fönstershopping

I just wanted to go shopping . . . 

Nu en tillvaro under arma omständigheter. Fönstershopping. Surt. I lördags stod jag glad i hågen vid bankomaten för att ta ut pengar. Mystiska saker hände. Det rasslade till, hela systemet dök och mitt bankkort var som uppslukat av underjorden. "Tji fick Du" hördes ur maskinen. Va ere nurå? tänkte jag för en sekund och hoppades att den skulle spotta ut mitt bankkort igen. Sån´ tur kan man väl bara inte ha. Nää. Åter kom bara en papperslapp med felmeddelandekod 06. Långnäsa, skägget i brevlådan och snopet kan sägas om min uppsyn. Och jag som tänkt "go shopping". Lätt panik uppstod då jag erinrades tandläkarbesöket i veckan och betalning av dito, matinköp, en reskassa på 0 och vem skulle visa barmhärtighet över en mindre bemedlad, i denna nödens stund. Så värst fågelfri känner jag mig inte, snarare helt barskrapad. Teknikens under, men jag går under! Det ska gudarna veta! Maybe I´ll go to heaven anyway!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar