måndag 8 februari 2016

blå måndag


Blå måndag och arbetsfri dag. Jo, jo, det sägs så. Jag är varken tysk, dansk eller norsk och mig veterligen har jag aldrig hört talas om att en blå måndag varit förunnat oss svenskar. Inte mig i alla fall, för den här veckan är det fullt sjå. Tyvärr något jag bara kan ha vaga önskningar om. Ner i en tandläkarstol för att genast sätta mig i nästa. Årets check up-vecka har påbörjats. Egentligen började den redan i lördags med ett stick i armen. En nödvändig åtgärd inför mötet med sommarens polare. Jag talar alltså om vaccination mot TBE. På tal om blått förresten, så är det faktiskt den mest älskade färgen i hela världen. Veckan avslutas med ett besök i en annan stol, men denna gång för välgörande pedikyr. Snart är det dags för barfotatider med blå himmel och hav. Man kan ju alltid leva i det blå, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar