onsdag 23 mars 2016

boring, boilade ägg & grafisk påsk med Filippa K

Grafisk påsk!

Frukostskålar Net, Filippa K & muggar från ICA.

Grönt, orange, gult, rött, lila. Färger som hör våren och påsken till. Kul för en pyttepytte kort stund, för jag blir lätt färgmättad. Då återgår jag till min trygga, stilla och fridfulla grafiska tillvaro i svart och vitt och nyanser i naturens egen färgskala. Gud, så boring, tänker ni säkert, men jag har verkligen lagt manken till, gång efter gång, och gjort tappra försök. Tyvärr slutar det alltid med "nääe, det här går inte" och retur. Inget grällt får finnas i mitt synfält på hemmaplan. Jag vill vila ögonen på allt och inget. Kanske beror det på att jag allt som oftast arbetar med färg och mycket mönster. "Vill Du ha ett boilat ägg?" frågar min älskade frukostmakare. Strax därpå står läckerheter som en-bra-start-på-dagen och frukostägg på bordet. I äggkoppar av melamin, märkta MADE IN SWEDEN. Lopp-shoppade för småslantar. Ohhhh, så snyggt! De i kombo med frukostskålar formgivna av Filippa K och muggar från ICA är oslagbart! Jag önskar alla en riktigt jolly och skön påsk för att åter ses efter påskledigheten. Mätta och fortfarande väldigt glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar