fredag 18 mars 2016

IKEA på hembesök, mitt hem är min borg & Taj Mahal i miniformat


Mitt hem är min borg . . . och mitt Taj Mahal!

Tidigare i veckan hade jag hembesök i min lilla lya från 1940-talet av IKEA i Barkarby. Ett trevligt möte med Fanny, Linn och . . . och en tredje kvinna som jag tyvärr inte minns namnet på. En dunderförkylning satte nästan stopp för träffen, men lyckligtvis piggade jag på mig lagom till tisdagen. I pågående projekt vill de lära sig mer om sina kunder, hur de bor, vilka behov, utmaningar och möjligheter som finns . . . och vad jag eventuellt kunde tänkas drömma om, särskilt med fokus på sovrummet. Om sanningen ska fram så sitter jag rätt nöjd på mina 51 kvm. Min bostad är min borg och mitt eget Taj Mahal i miniformat. Problemlösningar ställs jag rätt ofta inför eftersom lägenheten har kvar sin originalinredning med annan standard än den nu rådande. En Oppfinnar-Jocke med tänkarmössan på är ett måste! På små ytor blir man dessutom fena på att förvara och tänka "multifunktion". Under intervjun fick jag frågan "Varför föll du för just den här lägenheten?" Jag reflekterade en stund och svarade sedan klart som korvspad "Planlösningen och ljuset".  Yteffektiv och genomtänkt på funkisvis. En bostad att leva och bo i värd en prinsessa! Dock fasar jag för den dagen då kylskåpet säger tack och adjö. Produkten har utgått såg jag vid senaste besöket i varuhuset . . . men den dagen, den sorgen. Nu fokuserar jag på vår, påsk, balkong, odling och mitt nya liv som stadsbonde i AIK-land, och stormtrivs i trädtopparna i sällskap med duvhök, stenknäck, domherre, svarthätta och häger. Vilket gott liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar