onsdag 17 augusti 2016

gröna associationer & summa summarum


Tvåfärgat, ååh, tudelat, åååh, den stilrena formen, ååååh, sååå snyggt. Användbar keramikskål/fat, 3x15x23, funnet på loppis den här sommaren. Ingen märkning om tillverkare. Just för tillfället förvarar jag mina juveler i den. Frön från busk-krasse som ska i jorden nästa år när sommaren står för dörren igen. Att så direkt på friland är det bästa har jag kommit fram till. Plantorna delade med sig av en fantastisk blomsterprakt i år. Rikligt med blommor till glädje både för mig och rådjuren! Annars känner jag faktiskt en smula vemod. Det mörknar tidigare om kvällarna, luften känns inte fullt så varm, många av växterna har sin glanstid bakom sig, grannar och vänner återvänder från semestrar för arbete och det märks så smått att hösten är i antågande. Ska jag säga som älskar hösten! Summa summarum är sommarplanerna förverkligade. Trädgårdsarbetet är i hamn, bina har fått ett kryp-in, möblerna är ommålade och penslarna undanställda. Jo, en sak ligger i pipeline, nya fågelholkar ska sättas upp i höst. Framför mig väntar tid att smida nya planer och så höstens absolut roligaste helgnöje . . . svampplockning! En solig, frisk höstdag är oslagbar. Och så var det det här med tiden . . . underbart är kort . . . Undrar om dagens regn också blir kortvarigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar