onsdag 23 november 2016

jullöpare med retrofeeling - men vem är signaturen S björn?



Äldre löpare i bomull, 19 x 95, signerad S björn. Det är ingen signatur jag har sprungit på tidigare men kanske någon av Er läsare vet vem som döljer sig bakom den. Ett textiltryck med extra allt, och som troligtvis legat många julhögtider på bordet. Jag känner igen mycket i mönstret från julfirandet som barn, framför allt fåglarna i glas med en metallklämma som sattes på grankvistarna. De hanterades extra varsamt och låg inlindade i silkespapper i fina kartonger. Det var en högtidlig stund att klä granen kvällen före julafton ska ni veta! Av utrymmesskäl har jag ingen inomhus idag, men på balkongen glittrar den fin-fint. Hur kul skulle den här årstiden vara utan jul på en skala från 1-10? Noll för mig skulle jag tro! Jul är urkul! Nu kör vi vidare i julracet!

Juldukskavalkaden & många fler fina textiltryck finns också på @textilkraft på Instagram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar