fredag 15 december 2017

julstämning i kubik, julträd & synd och skam



Nu är det julstämning i kubik på bloggen må ni tro! Glittrande blå julkulor! Jojo, snart är det dags att ta in trädet i huset och knyta ihop säcken! En löpare i 100% lin, 20*110, där textilformgivaren än en gång är anonym. Och det är ju synd och skam, tycker jag. Decemberveckorna har gått i rasande fart och nu är det bara lite drygt en vecka kvar till julafton. Jag gör mitt yttersta för att inte stressa alltför mycket och det går rätt hyfsat. På söndag ska jag bänka mig i kyrkan och lyssna på en klassisk julkonsert. Det hör till och tillför mycket till julstämningen. Då sker också en kumulativ uppdatering av mitt liv som sätter ytterligare sprätt på dagen! En julmarknad i sista minuten kanske också hinns med. Läget är hitintills under kontroll . . . men man vet ju aldrig! Den som lever får se! Härlig adventshelg, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar