tisdag 22 maj 2018

aaah, fingardin från 70-talet & gröna utsikter




Aaaah, vad snyggt! Så snyggt att jag inte kunde låta blir att sy en gardin av det loppisfyndade och välbehållna påslakanet till sovrummet. Har hon bara en gardinlängd, undrar ni nog, och svaret blir att jag okonventionellt nog, faktiskt bara har en. I andra änden av fönstret ryms en skrivhörna. Mönstret är mitt i prick, topp etta, obetalbart, guld, bäst, ja, jag finner knappt ord. Och bra blev det också! Äldre påslakan saknar oftast söm upptill och det passar mig alldeles ypperligt eftersom jag har 30 cm högre takhöjd än normal standard. Att handla färdigsydda gardiner är inget för något fönster i min boning, ja, i varje fall i de rum det sitter uppe några. Jag vurmar för stort ljusinsläpp som ni vet, och lägenheten är, bevare mig väl, utan insyn. En lyckans ost alltså! När jag googlar min adress får jag fram följande angenäma info ... så idag har jag friluftsdag i naturreservatet och förhoppningsvis slinker jag förbi en och annan loppis också! Må väl i majsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar