torsdag 2 augusti 2018

vattentätt & The Big Blue - mönster av Ana Davis, Blend Fabrics



Hej alla Karin och grattis på namnsdagen! Bröllopsdag och namnsdag på en och samma dag för min egen del! De´ ni är något som är värt att fira med min underbara make och 💓-vän sedan många år tillbaka. Jag är sååå glad att jag hade den stora lyckan att träffa honom genom en felringning på telefonen. Jag sökte Roger och fick till svar i andra änden att konstnärlige Roger bar ner en tv till bilen och strax skulle vara tillbaka. Mannen i luren pratade på, ett trevligt samtal förresten, men efter 10 minuter började jag undra om något lurt var i görningen. Jojomensan, jag hade slagit fel telefonnummer! Den händelsen ledde till ytterligare telefonsamtal, ett fysiskt möte och inom ett år hade vi slagit ihop våra påsar! Det kändes så RÄTT. Jag blir lika förundrad varje gång och slås av vilka vägar livet kan ta. Är det bara tillfälligheter? Jag har svårt att tro det. Vilken grej! Från en kärlek till en annan . . . Det här härliga bomullstyget hittade jag nyligen på loppis och det var k💓rlek vid första ögonblicket. Mönstret är formgivet av Ana Davis för Blend Fabrics 2014. Vad det kan tänkas bli framöver är oklart, men i avvaktan på att ett projekt ska "ta form" får jag beundra och fantisera om The Big Blue . . . men först pussar och fest av bara tusan!!! Tjoho för kärleken!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar