tisdag 7 augusti 2018

blommig Börje - Salming sportswear


Nämen se här . . . även en hockeyspelare från Toronto Maple Leafs gillar blommigt! Visst osar det 1970-tal och blomdekaler i badkaret! Tenniströjan som Börje Salming är formgivare till kunde jag inte motstå att ha i min egen garderob, trots att jag aldrig bär sportiga klädesplagg. Den sportiga looken ligger inte för mig och känns långt från min personliga stil, trots att jag är "in motion" för hälsa och själ. Men vem vet . . . kanske det står en golfbag i hallen en dag och då, då tar jag gärna blommigt av Börje på mig 🎯🎯🎯!!!!!

Lite om Salming: En av de främsta ishockeyspelarna genom tiderna - Börje Salming - startade på 1990-talet ett eget klädmärke - Salming, i samband med att han avslutade sin hockeykarriär. Grundtanken var att ta fram underkläder för idrottsmän med bästa komfort. Senare utökades sortimentet med produkter för kvinnor, då det tidigare endast varit herrunderkläder, men även med badkläder och sovplagg. Idag står Salming bakom såväl kläder och skor som utrustning inom ishockey och innebandy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar