tisdag 15 oktober 2019

funkisinspirerat retrotyg i brittisk stil


Idag riktas strålkastarljuset mot naturen. Den byter just nu om till en färgrik pyjamas inför den långa vilan. Så vacker i sin slutfas. Textiltrycket på det engelska 40-talstyget påminner mig starkt om att vintern står i farstun och bara väntar på att bli insläppt. Är jag ensam om att tycka att tiden rusar iväg? På sociala medier har redan juldukar och julstrumpor åkt fram, men i min värld får det anstå en stund till. Allt har sin tid, som det så käckt heter! När klockorna ställs om till vintertid och mörkret faller tidigare, ja då är det kört för i år. På sätt och vis är det lite skönt med mörker och inomhusaktiviteter. Det ger tid för annat som kanske nedprioriterats när solen pockat på uppmärksamhet. Jag har massor med datorjobb att sätta tänderna i, ny hemsida och butik, och målet är att bli klar till årsskiftet. Fönsterputsningen får allt vänta till våren! Det har ingen dött av så vitt jag vet! Må alla ha en fortsatt skön oktobervecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar