söndag 31 mars 2024

fjäderfän på påskpromenad - vintage textiltryck

 


En favorittextil som jag sparat till självaste påskdagen! Jag har velat visa duken/bonaden flera gånger tidigare och fått hålla fingrarna i styr för att inte klicka på "fel" knapp! Omåttligt mönstergillad av mig! Påsktextil brukar i allmänhet vara välbehållen, kanske för att helgen är kort, mindre sitt för spill och färre varv i tvättmaskinen. Det är min enkla analys. Tyvärr har jag ingen aning om vem formgivaren är som ritat det magiska trycket på bomull, 28*53. Den saknar signatur men jag är säker på att den ritades och trycktes under 60-70-talet med tanke på den givna färgsättningen i bruna nyanser, olivgrönt och orange. Den gula nyansen är också karaktäristisk för mina två älskade decennium. Jag hoppas ni får en fin och skön söndag! Varje dag som är en dag närmare takdropp, blåsippor i backarna och barmark är en bra dag! De magiska "tre" uppfylldes i veckan som gick! Nu även tussilago i dikesrenen! Må väl, gott folk!

🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔🐔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar