onsdag 9 oktober 2024

må som en prinsessa

 

Tokgillar´t! Fråga mig inte varför ... det bara är så! Som liten älskade jag att klä ut mig ... undrar varför? I viss mån sitter det fortfarande i och jag räds inte. På daghemmet, en rätt ovanlig institution på den tiden, där jag gick tillsammans med min tvillingbror, fanns en utklädningslåda full med hattar, klänningar och smycken, och i den bodde jag nästan all vaken tid. En tid full med lek, teater och spex. I sommar sprang jag på det här tyget och det var kärlek vid första ögonkastet. En 10-poängare som fick direktaccess till min textilsamling. Ett textiltryck på bomull som saknar märkning, sydd som gardin för ett litet fönster. Fiskleveroljan på sked till lunchen var bläh ... ingen pardon; gapa och svälj! Som så mycket annat senare i livet ...

👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar