måndag 22 september 2014

vända på en femöring


Vem vänder inte på en femöring ibland . . . och det gjorde vädret med besked igår. Blixt och dunder med hällregn som bitit sig fast även denna måndagsmorgon. Jag hade vilda planer på att fotografera ... men det är ingen ko på isen. Här finns massor att göra, både av måste-karaktär, mindre kul och jättekul! Jobbar som bäst med nätbutiken som öppnar inom en snar framtid. Och det är kul, jättekul! Så in i bomben skoj att jag igår höll på att radera hela bildbiblioteket. Inget jag ska hålla på med när tröttheten smyger sig på och hjärnan går på halvfart. Jag säger bara; tur att Ctrl+Z finns! Räddaren i nöden, för det var verkligen på håret. Nu önskar jag alla med gummistövlar på fötterna, blicken i backen och uppfällda paraplyer en härlig måndag! Det här vädret ger jag inte fem öre för! Men . . . be happy!

Lite om fem-öringen: Försvann ur svenska plånböcker och börsar 1984. Den här finns att beskåda - stor som ett brunnslock - på Nybergs Torg i gamla anrika Sundbyberg. Åh, vad fint med satsningar på offentlig konst - berikande för alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar