söndag 28 juli 2013

surfa på datorn med mobiltelefon

 
hej å hå . . . den där teknikfria zonen vi hade bestämt oss för att ha på ön höll inte så värst länge . . . mobilerna hänger ju med ut varje gång i alla fall och nu var tiden inne för ett mobilt datanätverk med mobiltelefonen som modem. Provade först med en dongel med kontantfunktion, fungerade utmärkt, men som blir dyrt i längden och dessutom ytterligare en teknikpryl att hålla reda på bland allt annat . . . så grejen var att få internetdelning via luren att fungera. Stor hjälp hade vi av hemsidan klyftigt.com. Att använda iPhone som modem fungerar lika bra med Mac som med Pc. Jag valde Bluetooth för att slippa sladd men det går lika bra med telefonens USB-kabel. Lite pyssel var det eftersom pc-miljön ser lite annorlunda ut . . . men nu funkar det och jag kan blogga som en toka även när jag inte har tillgång till trådlöst nätverk eller kablage . . . lyllo mig . . . jag är inte sämre än att jag kan ändra mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar