onsdag 13 november 2013

på rätt spår . . .

 
En så´n karl . . . i vit skjorta . . . har jag om vardagarna! Nystruket vitt med manschett-knappar. Osökt kommer jag att tänka på vår första tid tillsammans. Han arbetade och bodde i Köpenhamn och jag hade Rådhusplatsen som adress under långa perioder. Besöken på Botanisk Have blev rätt många med tiden. Ensamheten och tristessen blev påtaglig om dagarna och en dag fick jag för mig att stryka alla de vita skjortorna. Berättade glatt vad jag gjort vid hans hemkomst. "Jag brukar inte stryka veck på ärmen" kommenterade han lite försiktigt. Själv är bäste dräng igen! Från den dagen stryker jag varken vita, färgade, randiga, rutiga, prickiga eller mönstrade skjortor. Så är det med det! 
 
 
Men titta här vilka fina, eleganta, emaljerade manschettknappar med ljusblå botten, som finns att köpa i Spårvägsmuseets shop! T-baneloggan i en tidigare upplaga. Ursnygga! Och jag är fortfarande på rätt spår . . . här i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar