måndag 11 november 2013

sätta sig på tvären & riceboilerkeps!

 
Helgen som varit grå och regnig var som gjord för att ta en sightseeingtur med Tvärbanan ToR. På infrastuktur-spaning runt Stockholm. Från Solna C till Sickla Udde. Och så samma väg tillbaka igen. I runda slängar en enkel resa på 55 minuter. På tiden med härs-å-tvärs-förbindelser.
 
 
Gratis var det också, eftersom konduktörerna, jo, den yrkeskategorin är inte utdöd, saknar avläsningsapparatur för SL-kort. Inget man är bortskämd med i kollektivtrafiken. De vet normalt att ta betalt! Jag hade en sådan här konduktörsväska när jag växte upp . . . och biljetter klipptes till höger och vänster. Dagens "reskassa" är dessvärre ett osäkert kort. Av en händelse upptäckte jag att "bussen" dragit tre oförklarliga kuponger för mycket. Kolla, kolla . . . och lita inte blint på tekniken! 
 

Efter helgens spårbundna åkande har jag god lust att maskinbrodera KONDUKTÖR på min rice-boiler-keps, som min man kallar den! Jag är på god väg, eller vad sägs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar