onsdag 4 december 2013

Bo-Svensk(t) med retroljus

 
Ett av fynden från Filmstadens julmarknad presenterar jag nu. I mina ögon sett, en supersnygg ljusstake i smide från HB Bo-Svensk Produkt. Gul kula i trä, som gör DET. Höjd ca 18 cm. Jag är förälskad . . . Nu gäller det att försöka hitta fler, gärna i olika höjder. Jag har sökt info, men inte hittat så värst mycket om själva företaget. En doldis kanske. Men kopparkannan, av nämnda firma, som fanns i var mans hem, skulle nog de flesta känna igen. Den fanns även hos oss då jag växte upp, och ligger inte direkt på min tio-i-topp-lista över favvo-prylar.
 
 
Så här ser märkningen ut. Det är stora luckor nu . . . någon som kanske kan fylla i tomrummet! Idag ska jag fylla ut tomrummet på ett annat ställe . . . ett oplanerat tandläkarbesök alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar