fredag 13 juni 2014

någon servitris blir jag aldrig & plåtbrickor 70-80-tal

Brickor i plåt (Florentine) från HandWare & Elite Trays.

Mer metall idag! Hårda material. Mönstrade plåtbrickor tillverkade i England av HandWare Liverpool och Elite Trays. Oooh, så fina mönster! Bruksslitna från 70-80-talet. Säkert använda på månget sommarparty. Och fler ska det bli! Ett bruksföremål ska användas, även om jag bidrar med fler repor i lacken! Passar färginteriören i mitt gula och bruna kök från glada 70-talet i skärgården! Finns inte viljan att måla om väggar och skåp är lösningen att ösa på med mer gult! Det funkar det också!


Servitrisens snabba rörelser med samtidig stadighet på handen, är magisk skicklighet. Med glas på de här brickorna får jag gå i snigelfart och ha stenkoll på vad som står på dem! Annars blir det lite väl mycket klirr i glasen skulle jag tro! Någon servitris blir jag aldrig . . . 

1 kommentar: