måndag 17 november 2014

enastående & minimalistisk skog


Ny vecka, nya tag, även om det känns motigt. Hur konstigt det än kan låta så är arbete bästa medicinen i min sorg. Det driver tankarna och känslorna på flykten - om än bara för en stund. I helgen följde jag rådjurens upptrampade, gröna stigar ut i skogen och plockade både enris, tallris och svamp. OhTROLLigt att kunna plocka gul kantarell, rödgul och svart trumpetsvamp och trattkantarell sååå sent i november. Tallriset blir MIN julgran på dagen D, även om glädjen inför julen bleknat något i dagsläget. Här har jag satt enris i en stor transparent cylindervas av glas . . . en pytteliten bit av skogen inomhus och oj, vad fint det blev. Plocka kottar, grenar, stenar, pinnar, kastanjer eller något annat fint. Vackra blomsterarrangemang, jovisst, men det enkla är estetiskt tilltalande och oftast bättre än bra. Glöm inte bort att värna om vår fina Allemansrätt! Lite gladare blev jag nog . . . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar